Wat heb je aan een onderhoudscontact?

Het internet is continu onderhevig aan verandering. Veel van deze veranderingen zijn goed, maar ook veel veranderingen zorgen ervoor dat jouw website kwetsbaar wordt voor inbraken. WordPress is gelukkig zover dat belangrijke beveiligingsupdates automatisch worden toegepast. Maar dat betekend helaas nog niet dat alle problemen hiermee verholpen worden. De thema’s en plugins die op bijna elke WordPress website draaien zijn gemaakt door derde partijen en deze worden niet automatisch ge-update. WordPress zelf ook heeft enkele keren per jaar grotere updates waarmee de code en gebruikte technieken verbeterd worden. Het is dus zaak om periodiek onderhoud uit te voeren op jouw website om ervoor te zorgen dat jij deze problemen bespaard blijft.

  • Pakket
  • Onderhoudsinterval
  • WordPress update
  • Thema update
  • Plugin updates
  • Lokale back-ups
  • Eenmalige reparatie bij afsluiting
  • € 8,-
    per maand
  • Betalingstermijn
  • Basis
  • Half jaarlijks
  • 8,-
    per maand
  • € 48,- / half jaar
    (€ 48,- per onderhoudsbeurt)
  • Pro
  • Maandelijks
  • 20,-
    per maand
  • € 60,- / kwartaal
    (€ 20,- per onderhoudsbeurt)

Het oplossen van problemen die automatisch ontstaan buiten onderhoudsbeurten en natuurlijk ook problemen die optreden na onderhoudsbeurten zitten ook inbegrepen bij deze contracten. Problemen die ontstaan door foutief gebruik van administratieve functies van de website echter niet. Het herstellen van een lokale back-up is ten alle tijden geen probleem en zit tevens inbegrepen bij een contract.

Welk contract is voor jou geschikt?

Er zijn twee verschillen bij de onderhoudscontracten. Het eerst is de onderhoudscontacten is de periode tussen een onderhoudsbeurt. Bij basis wordt de website een per half jaar geüpdatet en bij Pro is dit eens per maand. Het tweede is dat een Pro contract eenmalig bij afsluiting een complete foutopsporing en reparatiebeurt krijgt zonder extra kosten om reeds openstaande problemen die ook los staan van vereiste updates te verhelpen. Deze reparatiebeurt betreft een opsomming van punten die we vooraf afspreken.

In principe is het natuurlijk het beste om bij een beschikbare update van WordPress, thema of plugin, deze direct uit te voeren. Realistisch gezien is dit alleen veel te veel werk gezien bij het uitvoeren van updates, er regelmatig iets mis gaat op de website wat vervolgens weer opgelost moet worden.

Wat is er nu voor jou geschikt? In geval van een website die relatief weinig verandering ondergaat en waar niet al teveel van afhangt bij het voorkomen van een probleem waardoor de website voor een korte tijd offline is. Raad ik het basis-contract aan. Bij websites of webshops waar betalingsgegevens uitgewisseld worden, potentieel omzet misgelopen wordt of veel bezoekers tegen een wit scherm aan kijken, raad ik het pro-contract aan.

Hou het gevaar buiten de deur

Heb je interesse?

Neem vrijblijvend contact op. Stel jezelf voor en stel alle vragen die je hebt. Ik zal zo spoedig mogelijk antwoorden zodat we kunnen zoeken naar een contract dat bij jou past.

2 + 2 = ?

2016 © GeusMedia - Alle rechten voorbehouden.